World Hydepark

O wszystkim i o niczym… Wolna Amerykanka

Gaming Ring volume #17 – Metal Slug

Posted by mrcollector w dniu Luty 25, 2007

Mslug logo.pngTytuł mówi sam za siebie. Kolejny rozdział o gamingu czas zacząć. Tym razem będzie o grze, która tylko dzięki emulatorom może zagościć na komputerach osobistych [dzięki NeoGeo oraz Pcsx2 do najnowszej części]. Mowa o tytlue, który już ma wiele tytułów z serii ale nadal trzyma się dobrze mimo 10 lat na karku, przedstawia prawie wymierający gatunek run and gun, czyli taśmowego rozwalania wrogów w 2D. O czym mówię? O serii Metal Slug. Jest on naprawdę długa, ale nie ma co się dziwić. Odniosła duży sukces a potwierdzają to liczne egzemplarze kupione przez fanów jak i ogólne zainteresowanie tą serią. Właśnie pierwszy tytuł został wydany przez firmę SNK na konsolę Neo-Geo. Odniosła ona duży sukces i przez to została również przeniesiona na inne konsole jak Sega Saturn, PlayStation a te najpóźniejsze nawet na PlayStation 2, Xbox i GameBoy Advance. Pierwszt tytuł serii brzmiał Metal Slug: Super Vehicle 001 [pisowania oryginalna, z Wikipedii]. Cała fabuła zaczyna się gdzieś w 2028 roku w początkach ery modern-day terrorism [nie wiem jak przetłumaczyć]. Dwie frakcje walczą o władzę na świecie: Rebelion oraz Regular Army. Ta druga jest bardzo dobrze uzbrojona i wypasożona skupiając wiele nacji na całym świecie. Natomiast druga działa bardziej w konspiracji składając się z terrorystów i głównie ludzi pragnących władzy i siły. Wice admirał Donald Modern który służył w The Regular Army niespodziewanie Donald morden.jpgzdradza i przechodzi na stronę wroga stając się Generałem. Pała rządzą zemsty za śmierć swojego syna podczas zamachu w Central Parku [zawiniły służby wywiadowcze Regular Army]. W 2026r, rok po nieudanym zamachu na prezydenta Stanów Zjednoczonych przez Rebelion, ta organizacja przypuszcza ogromny atak na siły Regular Army na całym świecie powodując ogromny chaos i zniszczenie. Wojna trwała krótko i zakończyła się totalną zagładą sił Regular Army. Pokonani planowali jeszcze wypuścić ogromny kontratak uzywając nowej generacji czołgów nazywanych właśnie ‚Super Vechicle 001’ ale zostały one w 2028r zajęte przez Rebelion w wyniku kolejnego błędu wywiadowczego. W tej sytuacji Marco Rossi wraz z Tarma Roving z sił specjalnych Falcon postanawiają odzyskać te czołgi i pokonać generała raz na zawsze. Tyle słowem fabuły dość rozbudowanej jak na zwykłą strzelaninę 2D. Sam grając na emulatorze NeoGeo raczej za wiele jej nie poznałem. Sama rozgrywka jest dosyć długa jak na ten tytuł bo zajmuje tak godzinę, góra dwie jak ktoś zaciął się na jakimś etapie, a można się zaciąć. Sama gra jest trudna, to trzeba przyznać. Wrogów jest mnóstwo a nasza postać sama mająca tylko jeden pistolet i ginie od jednego pocisku [jak w realu]. Za jedną monetę [to do automatów się odnosi] mamy dwa życia, o które trzeba się cholernie troszczyć. Ale żeby nie było za trudno nasza postać może zdobyć jeszcze kilka rodzajów broni ale tylko jedną na dany czas [i zazwyczaj z określonym limitem amunicji]. Dostajemy m.in Rocket Launcher o potężnej sile rażenia, Heavy Machine Gun a także Shotgun [piękny efekt rozrywanego żołnierza]. Będziemy mieli okazję również wyprobowania Flameshota [czyli miotacz ognia] i dobrych na większość wrogów granatów. A tych spotkamy co nie miara i w różnych rodzajach. Od zwykłych żołnierzy z pistoletami, karabinami maszynowymi, z tarczami, rzucających się nas z nożem a także Scuba troops. Mamy do czynienia także z pojazdami jak czołgami, artylerią, helikopterami a nawet samolotami. Przed chwilą zgrałem i odświeżyłem pamięć. Jest sześć poziomów a w nich pełno masakry, strzelanin, wybuchów i POW do uratowania [za nich dodatkowy bonus]. Przemierzymy m.in dżunglę, miasteczko przypominające trochę czasy II wojny światowej, obóz wroga w górach. Na końcu każdego levelu czekał potężny i trudny boss. Najgorsze, wiadomo na koniec. Tak po krótce można opisać pierwszą część MS. A jak się kończy? Po prostu rozwalamy armię Modern’a a jego osadzamy w więzieniu za zbrodnie wojenne. Druga część została wydana w 1998r. i nosiła tytuł Metal Slug 2: Super Vechicle – o01 / II. Tak brzmi pełny tytuł na obrazku z Wikipedii. Generał Modern który najwyraźniej zwiał z więzienia ponownie chce zawładnąć światem przy pomocy swojej armii wspartą przez obcych [chyba z Marsa, zresztą ten pakt został nazwany ‚paktem z Diabłem’]. Peregrine Falcon Sqad Mslug205.pngmusi ponownie uratować świat. Jak widać fabuła jest trochę mniej skomplikowana niż w części pierwszej. Do samego oddziału doszły dwie nowe postacie żeńskie: Fio Germi oraz Eri Kasamoto [bez żadnych specjalnych umiejętności]. Sama rozgrywka też w znaczący sposób się nie zmieniła, ale doszły pewne kosmetyczne zmiany np. duża część danego poziomu może być zniszczona. Jest też dużo sytuacji komediowych, choćby na koniec. Nasze postacie też mogą ulegać pewnym zmianom, przykładowo zamienić się w mumię podczas drugiej misji kiedy jesteśmy w kopalni-grobowcu [?] albo też w grubasa kiedy naje się za dużo żarcie. Poziomów łącznie jest sześć. Są one dobrze pomyślane i fajnie zbudowane. Zwiedzimy arabskie miasteczko, wspomianą kopalnię, chińskie miasto i inne a na koniec zawitamy na główną bazę wroga na [chyba] Alasce. Z czego ostateczna masakra jest najlepsza i najdłuższa, bo przed głównym bossem aż dwa mini-bossy. Jak zwykle jest trudno, wrogów jak mrówków a my sami [no chyba że gramy we dwóch]. SNK dodało także kilka nowych śmiercionośnych broni. Doszedł potężny Laser [najlepsza broń w grze], Firebomb [taki koktajl Mołotowa] i A.P shells do czołgu [większe obrażenia zadaje]. Mamy również możliwość korzystania z kilku nowych pojazdów np. Camel Slug [wielbłąd z działkiem laserowym], Slug Flyer i Slugnoid [za bardzo nie wiem co to]. Jakby tego było mało doszły też dwie postacie NPC pomagające – dziewczyna z plecakiem wyrzucają różne rzeczy, jedzenie ale często broń oraz więzień który wali kulami [trochę jak z Dragon Ball’a]. Kilka wrażeń z rozgrywki – pojedynek z gościem na wielbłądzie w pierwszym levelu, jacyś goście z gwardii przybocznej z mieczami oraz helikoptery. Sam boss to VLOT harrier, duży, ale łatwy do pokonania. Potem tylko większa rzeźnia. Regularna piechota przybyła, mnóstwo czołgów. Fajny epizod dział się w tunelu metra a potem w korytarzu gdzie doszło do niezłej masakry. Zmutowani żołnierze [chyba] łazili po ścianach, doskakywali do mojej postaci, czerwieniły się i eksplodowały zabójczym kwasem. Amunicji było mało, jakieś Shotguny, wreszcie czołg którego i tak straciłem w boju z łodzią podwodną która waliła promieniami elektrycznymi. A końcówka…Mnóstwo obcych w korytarzach bazy wodnej Modern’a. Kiedy dochodzę do jego pojazdu obcy zdradzają go i pojmują, a wojska tegoż gościa próbują z nimi walczyć a my razem z nimi. Najpierw walimy do małego statku który po kilku chwilach spada na dom, lecz niestety przylatuje statek matka który jest o wiele potężniejszy. Przyjdzie ci wydać wiele monet, ale moment końcowy jest zajebisty, wzięty żywcem z ‚Dnia Niepodległości’. Samolot wbija się w działo laserowe statku a ten po licznych eksplozjach odlatuje. Zresztą, tutaj poniżej macie opis przejścia całej gry, bardziej profesjonalny:

Misja 1.
# Dwóch POW’ów (obydwaj dadzą nam machine gun’a [H]) i paru arabów. (Pokaż)
# Arab na wielbłądzie. Zabicie go jest proste. Jak on kuca, róbcie to samo i prujcie z karabinu, a jak stoi to skaczcie strzelając w niego. (Pokaż)
# W tym samym miejscu co był ten arab na wielbłądzie, są 3 palmy w tle. Zacznijcie strzelać do tej środkowej a wypadnie trochę żarcia i 2 jeńców (Pokaż)
# Ciężarówka z której wybiegnie trochę arabów. Trzymajcie ich z daleka i strzelajcie pojedynczo. Zniszczcie ciężarówkę jak wybiegną wszyscy (zawsze trochę kasy😉 (Pokaż)
# Za wrakiem ciężarówki znajdziecie 2 POW’ów. Jeden siedzi związany, a drugi wisi w powietrzu, że mu tylko nogi widać. Pierwszy POW da nam granaty, a drugi będzie biegał za nami do końca rundy pod warunkiem że nie zginiemy i robił coś w stylu Ka-Me-Ha-Me-Ha (jeśli komuś przeszkadza przepraszam za skojarzenie😉 (Pokaż)
# 1 POW da nam [H] . Tutaj są 3 wierze, na których będą siedzieć wojacy, prujący do nas z rakiet. Zacznijcie od lewej. Skaczcie i strzelajcie w górę. Jak z prawej strony nadleci pare rakiet, rozwalcie je syryjką z karabinu strzelając po ukosie. (Pokaż)
# Następnie czeka na nas Camel Slug(wielbłąd po naszemu😉 . Pierw rozwalcie ścianę i rakietnice a następnie wsiadajcie na pojazd . (Pokaż)
# Teraz idziemy do przodu prując w prawo i po ukosach do wrogich arabów. Po drodze jeden pow obdaruje nas granatami (Pokaż)
# Nagle z lewej wyjedzie rządek helikopterów z czerwonym na czele. Strzelajcie w czerwonego a reszta wybuchnie jak w reakcji łańcuchowej😉 (Pokaż)
# Wchodząc na wierze znajdziemy mase skrzynek gdzie będzie m.in. antidotum czy [H] . Znajdziemy tu też nowego slug’a – Slugnoid który bardzo się przyda w starciu z nadchodzącym boss’em

BOSS: Harrier VTOL
# Sposób 1 : Podlatujemy prosto pod samolot i skacząc rzucamy cały czas granatami to wtedy ci schodzący arabowie nas nie dosięgną . Jak wyjdą dwaj żołnierze z bazookami to dobijamy działem (jeśli jesteśmy na wielbłądzie) (Pokaż)
# Sposób 2 : Jest o wiele trudniejszy ale może nas kosztować łącznie 60.000 punktów . Wchodzimy pod lewą turbiny samolotu i skacząc prujemy tylko z działa !!(przyda się tutaj jeniec który strzela a’la kamehameha który będzie za nas załatwiał arabów) . Jak załatwimy pierwszą to turbinę to wyjdą dwaj żołnierze z bazookami i z silników zaczną lecieć smugi ognia kierujące się do ziemi . Jak zacznie lecieć dym to szybko wchodzimy prawą turbinę i strzelamy tak jak do pierwszej po czym szybko uciekając przed ogniem . [za rozwalenie pierwszej turbiny (obojętnie której) dostaniemy 10.000 a za drugą (of kors po poprzednim rozwaleniu pierwszej😉 50.000] (Pokaż)
# Jeśli podczas przechodzenia planszy nie zebraliśmy wszystkim jeńców to jeden wyjdzie podczas walki z boss’em . (Pokaż)
# Trudność : Sposobem pierwszym jest cholernie proste i określiłbym to jako 1/10 ale drugim sposobem to jest męczarnia przy rozwaleniu szczególnie drugiego silnika i daje tutaj 6/10
# Łączna ilość POW’ów – 10


Misja 2:
# Uwolnijcie POW’a, a da wam Shoot Gun’a [S]. Strzelcie w oko sfinksa, a otrzymacie diament. (Pokaż)
# Natkniemy się na 5 strażników kopalni. Zabijcie ich trzymając się z dala od nich, ale zarazem nie niszcząc beczki z napisem danger. Wskakujemy teraz na ową beczke. Z niej podchodzimy najbliżej ściany, skaczemy i strzelamy w prawo będąc w powietrzu. Robimy tak dwa razy. Dzięki temu wybiegnie dwóch jeńców. Jeden z kasą drugi z granatami. (Pokaż)
# Zostajemy przy górnikach, którzy nie uciekli, a w zamian dostaniemy małe co nieco. Można też dla przyjemności lub punktów pozabijać wszystkie latające nietoperze (zawsze wpadnie trochę $$$). (Pokaż)
#Nad rusztowaniem w miejscu gdzie jest wejście do świata mumii jest jeden
POW. (Pokaż)
# Następnie pojawią się mumie ziejące swym dość nieświeżym oddechem. (Jeśli stanie w polu rażenia sami zostaniemy zamienieni w mumię ( najlepiej unikać tego kucając pod mumiami ). Jeśli będąc mumią zostaniemy porażeni ponownie oddechem – giniemy). Na górze czeka na nas jeden POW (da nam [H]). Następny jest ukryty w wejściu do krypty (wejdźmy jak najdalej w głąb i strzelmy a wtedy wyjdzie i da nam żarcia). (Pokaż)
#Strzelając w oko faraona możemy wzbogacić się co nieco o 30000$ (Pokaż)
# Wchodzimy na górę, gdzie czeka na nas trochę mumii i 3 krypty, z których wyłażą (po drodze ze zwłok mumii😉 wylecą diamenty, a z krypt antidotum, które leczy nas od bycia mumią oraz Flame Shot [F]) .
# Między 2 a trzecią kryptą znajdziemy wiszący na górze trzech jeńców którzy dadzą nam: [F] \ [S], Granaty i specjalne granaty zamieniające dotychczasowe na koktajle Mołotowa (super rzecz na mumie) (Pokaż)
# Pojawiają się 3 mumie. Zabijamy je i wchodzimy na schody – tam jest 2 POW’ów i pojawiają się następne 3 mumie. Zabijamy je bierzemy to co nam dał POW i uwalniamy drugiego wiszącego na suficie. Przeskakujemy 3 mumie, które są na schodach walać w nie zarazem z giwery (jeśli nie zginęliście lub nie jesteście mumią powinniście mieć tu ( [F] / [S]). (Pokaż)
# Strzelamy do Rumi Aikawa’y i 3 nietoperzy na górze (spadające z nich buteleczki mają takie same działanie jak wyziew mumii ). Zabijamy mumię stojącą na drodze (spuszcza z gęby jakby kule do kręgli które po zetknięciu z naszym ciałem zamieniają nas w mumie). Spotkamy tu także obraz na ścianie. Jeśli postrzelamy do niego wyleci trochę bajerów. (Pokaż1 . 2)
# Idziemy do zwłok podróżnika i strzelamy do niego. Wtedy pojawi się diament. Zabieramy mu go bo jest wart bagatela 50.000 punktów i natychmiast uciekamy po zwłoki automatycznie wybuchają. (Pokaż)
# Idziemy na górę i pojawiają się trzy mumie. Pierw. je załatwiamy, a później otwieramy skrzynię, w której skarb (aha skrzynia jest nad naszymi głowami😉 (Pokaż)
# Idąc cały czas na górę, spotykamy parę mumii oraz kolesia badającego kolumnę. Ratujemy go przed mumią a za to dostajemy kamień wart 30.000🙂 (Pokaż)
# Z kolumny którą bada naukowiec skaczemy prawo i nie zatrzymujemy się ani na chwilę. Przez to zyskamy skarb który wart jest 30.00 albo 10.000 punktów i unikamy śmierci ze strony spadającego głazu. (Pokaż)
# Wchodząc po schodach i zabijając mumie dochodzimy do miejsca z wyziewami, które mają taki sam efekt po zetknięciu z ciałem jak oddech mumii. Lecz leży tam skarb który można wsiąść poprzez opracowaną przeze mnie taktyk (a jak😉. Z trzech otworów po lewej i prawej stronie pojawiają się dwa wyziewy pod rząd po czym pojawia się jeden przy środkowym otworze . Kiedy ten środkowy „chuchnie” natychmiast skaczemy w miejsce środkowego otworu. Jeśli stanęliśmy dokładnie na środku, to boczne wyziewy nas nie trafią. Po pierwszym wyziewie z prawej i lewej strony natychmiast skaczemy w lewo. (Pokaż)
# Pojawiają sie 3 podesty. Z przedostatniego wchodzimy na sam koniec tak, że nasza postać się chwieje i skaczemy w prawo. Następnie idziemy w prawo i spotykamy w dwie skrzynki. W jednej będzie jakiś bajer, w drugiej diament wart 30.000 punktów. Później skaczecie na głowę posągów, strzelacie w skrzynkę, a po niej pojawi się lampa. Jak poczekamy to wyjdzie z niej dżin który zamieni się w pieniądze. Żeby wszystkie zebrać skoczcie na druga głowę na której jest lampa natychmiast po tym jak z lampy wyjdzie dżin. (Pokaż1 . 2)
# Na górze czeka na nas parę mumii i nietoperzy z butelkami pełnymi trucizny. Jest tu także obraz z wizerunkiem oka (taki jak na parterze😉 jeśli postrzelacie troszkę to wyleci trochę stuff’u . (Pokaż)
# W skrzynce na lewo znajdziecie złotego nietoperza wartego 30.000 punktów lub skrzynie ze skarbem albo chmarę normalnych nietoperzy (to jest wybierane losowo). (Pokaż) BOSS: Iron Claw
# Sposób 1: Na początku skacząc strzelamy cały czas w dół wyłącznie z karabinów. Gdy wróg zacznie strzelać kolorowymi energetycznymi kulami skaczemy na bok gdy będą pod nami. Oponent używa jeszcze rakiet ale są proste do ominięcia. Innym jego atakiem jest pierw. skumulowanie energii w paszczy (sick😉 i wystrzelenie jej w górę. Wystarczy stanąć na lewej bądź prawej krawędzi. Musimy także stać jak najdalej od jego paszczy ponieważ zetknięcie się z nią kończy się zazwyczaj tragicznie. Jeśli nasz slug straci machin gun’y (ten rodzaj slug’a w momencie gdy zostanie trafiony traci 1 ramie na którym jest [H]). Jeśli stracimy oba ramiona dopiero wtedy używamy Big Gun’a. (Pokaż)
# Jeśli podczas walki z boss’em stracimy slug’a co jakiś czas będą się pojawiać jakieś znajdki jak [H] czy [R] . (Pokaż)
# Nie wciskajcie naraz przycisków A i B ponieważ wtedy nasz slug użyje ataku kamikaze. Pierw. skoczcie a później dopiero strzelajcie . Może to się jedynie przydać kiedy stracimy oba ramiona i amunicje do Big Gun’a. (Pokaż)
# Trudność: Moim zdaniem najprostszy boss w całej części. Nawet początkujący po może 3-4 pokonania go nie będzie tracił na nim Slug’a, a co dopiero życie. Oceniam to na 1/10
# Łączna ilość POW’ów – 12 + sgt. Rumi Aikawa

Misja 3:
# Na samym początku zabijamy parę rozmawiających żołnierzy, bierzemy jeńca, zabijamy wojaka czytającego gazetę i na końcu 2 siedzących przy ognisku (pierw. rozwalcie Niemców, a później ognisko bo w przeciwnym razie rozbiegną się i nie zabijemy ani jednego) (Pokaż)
# 3 jeńców pilnowanych przez 2 strażników. Zabijamy szybko strażników, przebiegamy obok jeńców tak, żeby nie zdążyli nam odsłonić rzeczy. Gdy już wszystko odsłonią bierzcie pierw. [H] , później żarcie i naboje (inaczej moglibyśmy wziąść naboje mając pistolet a nic by nam nie dały) (Pokaż)
# Potyczka z dwoma czołgami (te co spuszczają kule od kręgli😉. Z pierwszego wypadną granaty (Pokaż)
# Wchodzimy na dach pociągu (żeby tam wejść trzeba strzelić \ kopnąć w dźwignie która otworzy klapę która umożliwi wejście na dach😉. Między 1 a 2 pociągiem znajdziemy 1 POW’a, który da nam granaty. Jeśli ktoś gra na punkty to może zostać chwile na dachu i pociachać wchodzących z dołu żołnierzy . (Pokaż)
# Dwa następne przedziały. W jednym będzie full of świnias a w drugim POW. Warto też postrzelać w dach przedziału choćby dla punktów . (Pokaż)
# Teraz jedziemy nad jakąś rzeką . Jak przejdziemy kawałek zauważymy jeńca który po uwolnieniu da nam [H]. Idziecie powoli. Gdy dojdziecie do miejsca gdzie łączą się przedziały, z dołu wypłynie motorówka prująca do nas rakietami. Jak ją tylko zobaczycie rzucicie 2 granaty i jak będzie pod wami zacznijcie strzelać w dół . Kiedy ją rozwalicie nadpłyną z lewej i prawej strony dwie identyczne łódki. Jak tylko zobaczycie jakąś też rzućcie 2 granaty, a następnie strzelajcie pod siebie (dla punktów możemy też postrzelać trochę w rakiety dopóki amunicja nam się nie skończy). (Pokaż)
# Nie zapomnijcie oczywiście postrzelać w komin spadną z niego 3 POW . (Pokaż)
# Kiedy dojdziemy do końca pociągu będzie czekać na nas parę wojskowych i 1 POW (da nam [H]). Następnie musimy przeskoczyć między dwoma pociągami. Jeśli chcemy zarobić 50.000 punktów stańmy na końcu lewego przedziału (tak żeby nasza postać się chwiała) i jak prawy przedział będzie na samym końcu to skaczcie. Jeśli ktoś nie lubi ryzykować może oddać skok z bliskiej odległości, który jest nic nie warty. (Pokaż)
# Z góry nadleci 3 spadochroniarzy a po zabiciu ich pojawią się dwa czołgi (te od kul😉 (jak zaczną wyjeżdżać to stańcie na środku planszy bo inaczej mogą was przejechać). Jeśli zaczniecie do któregoś z nich strzelać [H]) od razu jak się pojawią to zdąży wypuścić tylko 1 kule. Z następnym pójdzie łatwo. (Pokaż)
# Potem znów na dach pociągu i potyczka ze snajperami i granatnikami (jak strzelają snajperzy to się schylcie, a zabijajcie ich jak ładują broń). Pomiędzy pierwszym a drugim przedziałem znajdziemy POW’a, który da nam [H] .(Pokaż)
# Z końca trzeciego przedziału zeskakujemy na dół wprost do SlugFlyer (po naszemu samolot😉 (uważajcie na granatniki spadając na dół , jak będziecie lecieć na dół strzelajcie z machine gun’a). Teraz rozpierducha z paroma jednostkami naziemnymi, a następnie samoloty, które nadlecą w takiej kolejności: 1 , 1 , 3 (te 3 zawsze nadlecą z prawej strony dlatego najlepiej stanąć na samej górze na środku i walić po ukosie na dół) . (Pokaż) BOSS: Four Legger
# Sposób 1: Za każdym razem kiedy boss wyciąga Mini Gun’a chowajcie się pod niego i prujcie z całych sił. Kiedy wypuści pare uciekamy ponieważ jest to zwiastunem tego że Four Legger zaraz „usiądzie” (jeśli mamy slug’a to tracimy go od razu nawet jeśłi mamy pełnu bak). Kiedy strzela z mini gun’a i „siedzi” to:
A) jeśli mamy sluga unikamy kul😉. Jeśli strzela z tych mniejszych to oduńcie się na lewo a zauważycie że w pewnym miejscu odległości między pociskami są wystarczająco duże że można się między nimi przecisnąć. Jeśli strzela podłużnymi to starajcie się balansować samolot raz w góre raz w lewo wtedy ogległość między pociskami również się zwiększy (w czasie obu ataków nie ma czasu na manewrowanie machin gun’em więc używajcie wtedy rakiet) (można się też schować nad nim ale to jest zbyt ryzykowne bo jeśli wstanie a robi to dosyś szybko to miążdzy nam slug’a).
B) Na piechote: idziemy do naszego wroga i kucamy tuż przy nim . W takiej pozycji nas nigdy nie trafi, a my możemy spokojnie strzelać. Jak strzela ognistymi kulami to na piechote bardzo łatwo to wyminąć a samolotem lecimy w lewy górny róg gdyż tam nas nie dosięgną (jeśli wróg kuca a jeśłi stoi to chowamy się pod niego). Wróg wypuszcza również ogniste kule które namierzają się na cel. Najlepiej je zdjąć jak są nad wrogiem (tuż po ich wypuszczeniu). Gdy stracimy sluga nasz wróg wyciągnie spod siebie wielkiego Flame Thrower’a. Najlepiej się odsunąć na lewą krawędź planszy.
# Sposób 2: Doprowadzcie boss’a do takiego stanu żeby zaczął się dymić. Następnie grajcie…….. na czas. W czasie walki przyjdzie z pomocą 2 jenców i R.Aikawa. Jak wszystkich zbierzemy to go dobijamy tak jak jest napisane powyżej.
# Trudność: 1 sposób to jest łatwizna ponieważ szybko rozprawiamy się z wrogiem i nie tracąc życie czy slug’a i oceniam na 4/10 zaś 2 sposób to już pewne ryzyko ponieważ z upływem czasu częstotliwość ataktów wroga robi się coraz większa i ten sposób oceniam na 7/10
# Łączna ilość POW’ów: 12 + sgt. Rumi Aikawa

Misja 4:
# Na początku spotykamy araba z walizką wartą trochę kasy, następnie idziemy w prawo szarżując siły wroga (po drodze spotkamy 4 POW’ów, którzy dadzą nam [H] i granaty) rozwalajcie także budynki, w których jest masa żarcia, którego po zjedzeniu zamieniamy się w grubaska. Dzięki temu mamy większą siłę rażenia, ale nie możemy walić po ukosach i jesteśmy wolniejsi) (Pokaż)
# Dojdziemy do autobusu, z którego wychodzą żołnierze. Stańcie na podeście i walcie cały czas w niego a poradzicie sobie bez problemu. Zostanie po nim Rocket Luncher [R] i amunicja
# Teraz lejemy się z dwoma łódkami (użyjcie tej samej taktyki co przy autobusie, tylko walcie z bliska, a gdy z góry wyjdą żołnierze skoczcie strzelając w nich). Przed pierwszą i ostatnią znajdziemy dwóch POW’ów (rozwalajcie z góry płot dla kasy)
# Dojdziemy do wierzyczki ochronnej. Stańcie na pierwszym podeście od ziemi i walcie w nadlatujący z góry śmigłowiec (jak wyciągnie dolne działo, to skoczcie piętro wyżej). Na samochód z rakietami na dachu, który jest na dole zrzuczcie granata, a jak będzie jeździć w kółko to zejdźcie na parter i dobijcie z gun’a
# Teraz znajdujemy Sluga (nareszcie;). I jedziemy cały czas na dół cofając się tylko po jeńców (a jest ich po drdze aż sześciu, dadzą nam między innymi A.P. .Przedmiot ten zamienia nam naobje z czołgu na istne super szybkie i mocniejsze pociski)
# Później znów jedziemy po równie, a najlepszą tu taktyką jest jedź w prawo i strzelaj. Dla $$$ rozwalajmy dachy domów i kamienie. BOSS: Big Ass Tank
# Sposób 1: Na samym początku jak mamy slug’a kucamy nim nad lewą częścią dział i prójemy z granatów. Jak to rozwalimy (kwestia 10 granatów😉 niszczymy dziala odsunięte na prawy górny róg boss’a. Teraz wyłoni się wielkie jak cholera działo o kalibrze ok 1 m. Odsuwamy się na lewą stronę planszy (ważne jest żebyśmy stali na zniszczonym dachu) i za każdym razem kiedy wróg strzeli skaczemy w góre, a siła pocisku uniesie nas ku niebu (tak jak na rysunku). W momencie lotu strzelamy z działa.
# Sposób 2: Niszczymy małe działa tak jak na górze ale jak pojawi się jedno wielkie nie rozwalamy go od razu Starajcie się jeździć tak aby unikać pocisków a po upływie czasu przyjdzie nam z pomocą 2 jeńców. Podczas walki jeśli mamy sluga możemy się schować pod wierzą (która na rysunku została zniszczona) . Jeśli straciliśmy czołg możemy skoczyć na ową wierze o ile nie jest zniszczona i z niej strzelać bądź rzucać granatami (jeśli działo będzie nad wami zejdzcie niżej). Jeśli chodzicie pieszo to strzelajcie w niego stojąc tuiż pod nim, a kiedy wystrzeli odchodzcie na boki.
# Trudność: Pierwszy sposób pozwala nam na szybkie i stosunkowo łatwe zabicie boss’a (wystarczy jedynie wyczuć moment uderzenia pocisku z big działa o ziemie). Oceniam na 4/10. Drugi sposób każe nam już używać zdobytych wcześniej umiejętności omijania pocisków. Trzeba się wykazać nielada zręcznością. Oceniam na 7/10.
# Łączna ilość POW’ów: 14

Misja 5:
# Rozwalcie samochód po lewej stronie a dostaniemy [R]
# Od tej pory liczczcie samochody (nie licząc tego co miał rakiety). Na pierwszy napotkany samochód wskakujemy i będąc na dachu skoczcie i strzelcie w niego a siła wybuchu uniesie was w góre. Następnie skoczcie w górę po bryłkę złota, która tam leży
# Między 5 a 6 samochodem pojawi się helikopter
# Teraz wskakujemy na 7 samochód walimy ze 2-3 granaty w towarzystwo stojące przed nami, a następnie rozwalamy samochód na którym stoimy w sposób jak ten na samym początku planszy. Na górze dostaniemy [H]. Tu też pojawią się 2 helikoptery
# Z daleka rozwalamy 9 samochód. Następnie na dachu znowu 2-3 granaty w towarzycho obok i technika zpunktu wyżej. Dostaniemy [R]. Tu też pojawi się obława żołnierzy i 2 helikoptery
# Schodząc na dół postrzelajcie w drzewo, a wypadnie parę jabłek
# Rozwalamy czołg (najlepiej granatami) i zostawiamy przy życiu 1 wojaka!!! Teraz podchodzimy najbardziej na prawo do wejścia tunelu i strzelamy w górę uważając na skaczącego z nożem wojaka. Wyjdzie stamtąd 3 POW’ów, ktrzy dadzą nam [H], żarcie i diament wart 30.000 punktów (ps . czasem trik się nie udaje bo żołnież ucieka, więc zostawie przy życiu tego co chce was ciachać nożem. [ Z góry wybiega ich zawsze po dwóch. 1 z nożem, a drugi z granatmi])
# Wchodzimy do tunelu, a tam czeka na nas Rumi Aiakwa i POW, który da nam Laser Gun [L]. Rozwalcie co się da, a później weźcie laser.
# Rozwalamy dwa helikoptery i dochodzimy do miejsca gdzie pojawia się rządek helikopterów z czerownym na czele. Jak tylko się pojawią to skaczie pod tego czerwonego i walcie z lasera. Jeśli zrobicie to szybko i sprawnie to nie odda nawet strzału, a jeśli nie to będziecie się z nim nieźle męczyć
# Po drodze pare wojaków i czołgów aż do miejsca aż zaświecą się semafory. Nagle wyjedzie pociąg biegnijcie na niego cały czas srzelając (nie używajcie granatów!!). Teraz parę czołgów i żołnierzy. Czołgi wyjadą dwa z – lewej i prawej. Ten z lewej po rozwaleniu zostawi [R] i a po lewej [H] (weźcie machin gun’a)
# Po koleji teraz pojawią się trzy pociągi. Na pierwszego macie broń i używajcie tylko niej!! Na drugiego użyjcie ze 5-6 granatów i z pistoletu (po drugim pociągu pojawią się granaty). Na trzeci pociąg użyjcie wszystkich granatów jakie wam zostały i jak zabraknie to dobijcie pistoletem (przy 2 i 3 pociągu przeszkadzać nam będą żołnierze ale skupcie się najbardziej na pociągu)
# Rozwalamy bramę i wchodzimy do następnej części tunelu. Podejdźmy do skrzynki z korbką i strzałką. Zacznikmy strzelać koło korbki, a nasza postać zacznie kręcić. Jak pokręcimy trzy razy to spadnie jakiś bajer z sufitu, a w tym przypadku granaty. Niszczymy następną bramę i pojawiają się istoty które jak są czerwone wybuchają jak kamikaze (potocznie nazywane szuwarkami😉. Zabijajmy ich z dystansu. Tutaj też będzie skrzynka z korbką oraz [L]. Za drugimi drzwiamy [S], a za trzecimi Metal Slug o [S] (zanim bedziecie kręcić korbką zabijcie wszystkie „szuwarki”, które są w pobliżu)
# Teraz przy schodach walka z czołgami (postrzelajmy tu po suficie to wyjdzie POW, który da nam A.P. patrz misja 3}). Na górze będzie jeszcze dwóch POW’ów, paru zółnierzy i czółgi. 1 POW da nam Gas a drugi przywruci nam normalne działo oraz dorzuci do magazynka 10 naboji) BOSS: Nuclear Submarine
# Sposób 1 : Na samym początku (jeśli mamy slug’a) kucnijmy i walmy z granatów. Łódź na początku atakuje z pojedyńczych wolnych kulek lecz później wypuszcze także pojedńcze które wraz z uszkodzeniami boss’a stają się coraz szybsze. Wypuszcza takżę w powietrze po pare kulek na raz (jak na rysunku). W tym czasie jeśli macie slug’a wyskoczcie z niego (dół + skok) i po ataku wsiadajcie spowotem. Wróg wypuszcza także pojedyńcze kulki które lecą pierw w góre, a później po lini prostej na nas. Bardzo łatwo je ominąć gdyż jeśli lecą po ziemi to skaczemy jeśli w powietrzu to kucamy (jeśli jesteśmy w tym miejscu na pieszo to polecam użyć granatów, a jeśli mamy slug’a to kucając walcie z machin gun’a). Gdy będzie mocno dobity to wyjmie z korpusu działo które będzie w nas strzelać strumieniem energi. Kiedy zobaczymy że owa energia kumuluje się, odskoczcie bądź odjedźcie szybko w drugą strone.
# Trudność : Tu musimy się troche namęczyć. Najabardziej upierdliwe ataki to te rozproszone kule i kiedy wróg jest dobity strzela do nas pojedynczymi ale cholernie szybkimi pociskami które trudno omijać szególnie kiedy mamy slug’a. Tego boss’a oceniam na 8/10
# Łączna ilość POW’ów : 8 + sgt. Rumi Aikawa

Misja Finałowa:
# Na początku przechodzimy przez tratwy. Nie żałujcie granatów i się nie spieszcie
# W miejsu gdzie jest jakby reflektor postrzelajcie w góre a wyleci 1 POW
# Dojdziemy do ruchomego mostu (w kierunkowskazie jest ukryty jeden POW). Idąc przez most nie wachajcie się użyć granatu (nie strzelajcie tylko w czerwone rakiety i uważajcie na miny)
# Dojdziemy do znanego nam kolesia z 3 misji MS 1 (tego pół bossa z karabinem i gołym torsem😉. Jak on będziue na górze, to walcie do niego z dołu z pistoletu, a jak po środku to wejdzcie na przeciwną platforme (jak on jest np. na prawej to wy idźcie na lewą) i walcie do niego kucając. Jak on będzie na dole to idzicie na przeciwną stronę na samej górze i walcie z granatów. Najbardziej trzeba uważać na jego granaty. Dostaniemy po nim karabin
# Potyczka z wojakami i POW, który da nam granaty
# Wchodzimy do stoczni i na suficie jest kabina (siedzi w niej żołnierz), która po rozwaleniu zrzuci nam granaty. Następnie 1 POW i [H]
# Pojawi się grupka alienów. Nastęnie znowu kabiny na suficie i dostajemy [F] i granaty. Tu też zobaczymy dużo wojaków i czołg.
# Teraz cały czas bitwa z alienami. Po drodze spotkamy masę POW’ów. Alienów są dwa rodzaje jasne i ciemne. Te jasne strzelają pomarańczowymi pociskami, które po strzale czy nawet kopnieciu zostają starte w pył dlatego lubie je ciachać nożem. Te ciemniejsze walą z niebieskich cholernie szybkich pocisków. Rozwalajcie je na odległość !! BOSS: Battle Drone
# Sposób 1: Jak wylatują z niego małe ufo to podskoczcie i rzućcie granat tak żeby to małe się rozwaliło, a dostaniemy czasem broń czy granaty. Ogólnie boss jest łatwy. Najwięcej roboty jest z jego małymi klonami ale jeśli będziecie robić tak jak jest na górze o ile wam granatów nie zabraknie to no problem. Battle Drone atakuje również z wielkiego promienia który cholernie łatwo ominąć. Wystarczy stanąć na prawej części planszy i skakać za każdym razem gdy on strzeli. Zrzuca na nas także „bomby” które nie sprawiają wielkiego kłopotu gdyż odległość pomiędzy nimi jest wystarczająco duża by się uchronić przed śmiercią. Podczas walki można stanąć na dachu (po lewej stronie wchodzimy po schodach ) i zdejmować małe statki jeśli się ich namnoży.
# Trudność: Walka z nim nie wymaga wielkich umiejętności czy sprytu i spokojnie można go pokonać na jednym życiu (po wcześniejszym treningu😉. Oceniam 5/10FINAL BOSS: Mothership
# Sposób 1: Mothership atakuje tylko w dwa sposoby. Pierwszym jest wypuszczanie małych klonów i atak strumieniem energi (tak jak na obrazku) (obronić się to nadzywczaj prosta rzecz… po prostu starajcie się unikać miejsca gdzię on strzela, a strzela cały czas w to samo😉. Na niego nie ma konkretnej taktyki. Po prostu trzeba się chować pod żołnierzami bądź czołgami które są naszą tarczą. Można wejść także na podest i rozwalać z granatów nadlatujące małe ufo które tym razem są o wieeele silniejsze. Po jakimś momencie żołnierze przywożą nam czołg i teraz sprawa zdaje się troche prostrza. Wjeżdzamy na podest i za każdym razem kiedy małe ufo będzie chciało nam wylecieć, my skaczemy i częstujemy z big gun’a (atak ten zazwyczaj zabija małe ufo ale rani też mothership’a).
# Trudność: Najtrudniejszy moment podczas walki z mothersipem to wytrzymać do momentu dostawy czołgu. Później jest fracha. Boss’a jako całość oceniam na 9/10
# Łączna ilość POW’ów: 15# Ilość POW’ów w całej grze: 74

 

Kolejną częścią według wydania jest Metal Slug X z 1999r [również firma SNK]. W największym skrócie to przerobiona wersja dwójki. I to dosyć monco przerobiona. Zmieniono wygląd leveli, bossów, nawet w niektórych momentach pojawianie się przeciwników. Jest ich jeszcze więcej i są bardziej zróżnicowani. Tą część raczej słabo pamiętam ale również jest warta zagrania. Do nowych pukawek doszło sporo rzeczy. Przede wszystkim opcja Big/Super Weapons która wiadomo co robi, zadaje mnóstwo obrażeń. Samych w sobie nowych pukawek zniszczenia jest łącznie cztery. To Iron Lizard [The Iron Lizard is arguably the most surrealistic weapon or vehicle in any of the Metal Slug games. This weapon drops out a Warner Brothers-style anthropomorphic missile that rapidly races along the ground to hit an enemy. Like rockets and grenades, this weapon inflicts area effect damage. The Iron Lizard carries 30 rounds when the player first picks it up.], Enemy Chaser [The Enemy Chaser fires out small missiles that seeks the closest enemy on the screen. This weapon is similar to the rocket launcher, but it does less damage. However, it does have much better tracking abilities than the rocket launcher. Contains 40 rounds.], Super Granade [mówi samo za siebie, teksty wcześniejsze z Wikipedii] oraz Drop Shot [The drop shot is one of the most unique, and unusable weapons in the entire series. This gun shoots out bouncy cannon balls that move horizontally at about the same speed as the protagonists. This gun cannot be shot in different directions. Because of their bouncy nature, accuracy is most often at a minimum.starts with 30 rounds.] Z nowych pojazdów pojawia się Metal Slug Type-R czyli po prostu złoty czołg. Jak pokonamy nim bossa niezłego bonusa można dostać. Stary, dobry MS… Kolejną częścią i według mnie do tej pory najlepszą to Metal Slug 3. Został wydany w 200or. Jest do tej pory największym sukcesem SNK przynoszącym największy zysk. Fabuła trójki zaczyna się w kilka lat po wydarzeniach z części drugiej. Generał Modern który chciał zaprowadzić nowy ład na świecie został pokonany a pokój jest przywracany. Ale dziad łatwo poddać się nie chce i organizuje kolejny pucz. Wojska rządowe jednak uderzają wczęśniej. Ehh…a resztę fabuły macie tutaj:

Instrumental in quashing Morden’s rebel forces, Marco and Tarma of the Peregrine Falcon Strike Force are ordered to lead the team after their earlier requests for resignation were denied. Although General Morden has been written off as „missing” by his followers, they have hidden themselves throughout the world, and Marco and Tarma’s abilities and experience are seen as a necessity to destroy remaining rebel strongholds, one by one. Throughout the furious fighting against the holdouts, Marco and Tarma cannot help but suspect Morden’s involvement in this new evil plan for world domination.

Meanwhile, the Sparrows, a special strike force within the government intelligence agency, have come across a series of strange events running parallel to the Penegrine’s pursuit of General Morden. From trivial abductions of livestock to the disappearance of government big wigs and the appearance of freakishly large creatures, numerous occurrences with nothing in common point to one grim possibility. General Morden is not the only menace to worry about. Eventually it is learned that the Alien menace that appeared in Metal Slug 2/X have returned. Once again, an ad-hoc alliance is formed to combat the external threat.

Tak ludzie. Znana marsjańska rasa znana z drugiej części powróciła i jest silniejsza niż kiedykolwiek. Ma dla nas niemiły spisek. Trzecia część…Arcydzieło SNK…W to można grać i grać. Największa ilość zmian, nowych broni, wrogów, poprawiona znacznie szata graficzna, dłuższa rozgrywka. Chociaż z ostatnim rozdziałem…wrócę do tego później. Rozgrywka stała się jeszcze miodniejsza i dłuższa a to ze względu na większą ilość ścieżek którymi możemy wybrać w jaką stronę się udać. Chociaż i tak doprowadza nas do tego samego końca czyli bossa. Ale możemy walczyć z innymi przeciwnikami i zwiedzać inne lokacje i gdzie indziej się zabić pod naporem wrogiego ścierwa. Misji jest pięć, a w każdej z nich minumum dwie ściężki [oprócz misji finałowej czyli piątej]. W samym czwartym levelu jest aż PIĘĆ ścieżek do przejścia misji. Ja zdobyłem chyba tylko jedno. Więc tak…Naszą wyciewczkę zaczynamy na jakieś wyspie waląc do zmutowanych krabów i roślin, potem rosyjskiej bazy militarnej gdzie uderzył meteoryt zamieniający ludzi w zombie [był nawet fragment gdzie łaziliśmy pod wraku samolotu]. Zdecydowanie jeden z lepszych poziomów. Walczymy tam z nieumarłymi, da radę nawet z Yeti [w liczbie mnogiej]. Dalej to podowdna baza i wielki robot oraz pustynia z dziwnym kultem. A na koniec wisienka na torcie… Najpierw latamy w przestworzach niszcząc siły Modern’a, potem rozwalamy konwój naziemny i staczamy pojednynek z Super Soldier’em. Dolatujemy do bazy rakietowej gdzie niszczymy Chinnoka Moderna u już mamy go złapać kiedy zamienia się w obcego i porywa aktualnego bohatera. Drugim wpadamy do rakiety która wysyła nas w kosmos do statku matki. Robimy rzeźnię wewnątrz, ratujemy Moderna i członka oddziału Falcon, zabijamy mnóstwo klonów, niszczymy statek a na koniec rozwalamy drugi raz Rootmar’a, dowódcę obcych. Finałowy level to istny ósmy cud świata…Geniusz i poezja… Tutaj są wszystkie informacje na temat tego Metal Slug’a. Warto poczytać. I jeszcze raz zapraszam do grania w tą część a poniżej teraz solucja:

Na początku warto by wiedzieć o jednej rzeczy: jesteście nieśmiertelni w momencie opuszczania każdego z pojazdów (z wyjątkiem wielbłąda) – niejednokrotnie uratuje wam to dupę (oraz pojazd).

RUNDA 1:
# zaraz obok miejsca lądowania, troszeczkę na prawo postrzelaj w dół, by wyłowić trochę ryb; (Pokaż)
# na samym początku plaży, w wielkiej rybie (przegryzionej na pół) postrzelaj w ziemię – mały krab; (Pokaż)
# zaraz obok tego miejsca postrzelaj do góry w ogromny, wbity w ziemię „pocisk” (czy co to jest) – wypadnie z góry klucz lub kość; (Pokaż)
# w miejscu, gdzie spotykamy pierwszego POW rozwalcie łódź, na której on się znajduje (więcej małych krabów); (Pokaż)
# w miejscu, gdzie z góry schodzi sierż. Rumi Aikawa, na dole po prawej stronie widać łódź podwodną. Aby do niej się dostać należy przeczołgać się pod skrzynią; zanim wejdziesz do łodzi podwodnej przejdź za nią i postrzelaj w ziemię – żaby; (Pokaż)
# możesz teraz wybierać między dwoma drogami ukończenia tej rundy:
Droga 1 – przeczołgaj się z powrotem pod skrzynią i zasuwaj na górę;
Droga 2 – wskocz do łodzi podwodnej;

DROGA 1:
# po rozwaleniu wszystkich „much” zanim zeskoczysz na barkę schyl się i postrzelaj w pochyłą rampę przed sobą – pojawi się trochę grzybów; (Pokaż)
# można teraz dokonać kolejnego wyboru dróg:
Droga 1 – zejdź na dół i płyń barką;
Droga 3 – przeskocz do góry i idź na dziób okrętu;

DROGA 1:
# przeskocz na wrogą łódź i postrzelaj do góry w otwór na łańcuch kotwicy – wypadną monety; (Pokaż)
# można jeszcze postrzelać do góry w okręt i postrącać owoce, których już nie zdążymy pozbierać;
# nic ukrytego dalej już nie ma, poza tym że należy zwracać uwagą na pozawieszanych u góry więźniów i strącać ich tak, aby nie wpadali do wody – w tym celu najlepiej stać na dziobie barki; latające ryby warto rozwalać tak, aby wypadające z nich naboje lądowały na naszej łodzi; Zgadnij co znaczy „S.V.” napisane na wielkiej skrzyni znajdującej się na naszej barce. Jak już się dowiesz to wsiadaj szybko, bo bardzo szybko wyskakuje z wody krab – boss w tej rundzie;

Dalej –>

DROGA 2:
# rozwalaj skrzynki – w środku poukrywani są więźniowie; (Pokaż)
# postrzelaj do wnętrza jaskiń, do których wpływają gigantyczne węgorze – w każdej z nich są ukryte skrzynki, jakkolwiek bardzo trudno zabrać je i przy tym nie zginąć; (Pokaż)
# w miejscu, gdzie przelatują kamienie (po trajektorii w kształcie paraboli – wiecie o co mi chodzi) popłyń między pierwsze a drugie kamienie, następnie podpłyń najwyżej jak się da i postrzelaj w punkt szczytowy tej paraboli – kolejna skrzynia; (Pokaż)
# to samo przy drugich przelatujących kamieniach; (Pokaż)
# przy trzecich kamieniach nie zapomnij rozwalić wraku łodzi;
# w miejscu, gdzie znajdziesz następnego POW (kolor wody zmieni się już na jasnozielony) postrzelaj troszkę powyżej – będą 2 brylanty (najlepiej wziąć je najpierw, a dopiero później więźnia; (Pokaż)

Dalej –>


DROGA 3:
# nie wchodź od razu do windy tylko przejdź troszkę za nią i postrzelaj pod siebie – z drzew padać będą owoce; (Pokaż)

Wewnątrz okrętu:
# postrzelaj do góry – spadnie żarcie (dalej będą jeszcze 3 takie miejsca); (Pokaż)

BOSS: Nie opłaca się szybko go rozwalać, ponieważ jeśli będzie chciało nam się bawić wyjdzie do nas ośmiu POW’s;

RUNDA 2:

# jak zobaczcie pierwszą wielką skrzynię stojącą na naszej drodze to strzelajcie do zombich tak, żeby jej nie rozwalić. Wyskoczcie na nią i postrzelajcie w górę – z namiotu za nami wypadnie puszka; (Pokaż)
# dalej, aby wziąć trzech związanych więźniów na dole (wśród nich Prezydenta), należy w odpowiednim miejscu „skręcić” (dół + przód);

(Pokaż)
# jak zeskoczycie na dół (zaraz po znalezieniu małpy) to zabijcie zombich, a następnie powoli podciągnijcie ekran w prawo – gdy tylko się troszkę podsunie postrzelajcie w lewo, aż wyjdzie trzech POW’s; (Pokaż)
# po zniszczeniu wszystkich śmigłowców zejdź na dół i obczaj wejście do jaskini (jest napis „ICE MAN”) – „otwórz” jaskinię i zaczekaj chwilę – wyjdzie dwóch POW’s; (Pokaż)

Lodowa jaskinia:
# zamarznięci goście (również nieprzyjacielscy żołnierze) są do uwolnienia;

(Pokaż)
# po dojściu do końca jaskini (za słoniem) postrzelaj w leżącą stertę kamieni – wypadną monety; (Pokaż)
# warto zeskakiwać ze słonia, aby pozbierać leżące na ziemi brylanty – bateria albo chilli, które wypadną z jednego z zabitych Yeti są dla słonia! Pamiętajcie, że zeskakując ze słonia jesteście nieśmiertelni – tym razem będzie to bardzo przydatne, aby uniknąć lecących z góry spawów; (Pokaż)

Po wyjściu z jaskini:
# na żołnierzy -zombie, którzy się na nas rzucają nie warto marnować amunicji – daje się ich lajtowo przeskakiwać; (Pokaż)

BOSS: Najpierw ufoludy, czyli pierwszy problem. Ja jeśli nie wchodzę do jaskini mam w tym miejscu jakieś 37 bomb i większy Rocket Launcher (a jeśli do jaskini wchodzę to na oko 31 bomb i Flamethrower). Aby rozwalić ufoludy bez ruszania się z miejsca wystarczy 35 bomb. Jakiś problem?
Boss właściwy, czyli gniazdo: Prościzna. Zanim rozwalimy warto zaczekać, aż wyjdzie trzech POW’s

RUNDA 3:

# płynąc zwracaj uwagę na otoczenie – w pewnym momencie zauważysz okrągły otwór w dnie – można teraz wybierać między dwoma drogami: (Pokaż)
Droga 1 – płyń dalej;
Droga 2 – wpłyń do dziury w dnie;

DROGA 1:
# gdy dopłyniesz do drugiej ściany, zauważ, że po chwili z góry podpłynie wielka betonowa „rura” – można tutaj dokonać następnego wyboru dróg:
Droga 1 – płyń dalej;
Droga 3 – wpłyń do „rury”;

DROGA 1:
# płynąc dalej nie spotka was już nic nieoczekiwanego;
Dalej –>


DROGA 2:
# będąc w jaskini zanim wejdziesz do łodzi podwodnych rzuć z daleka po bombie w każdą z nich, a wypadnie spod nich po trzy ryby; (Pokaż)

# strzelając w górę tam gdzie są łodzie można wzbogacić sie o grzybki lub skrzynkę

(Pokaż)

Dalsza część drogi 2:
# Jeśli jesteś dobry to zbierając bomby warto raczej nie brać ich jako torped do łodzi, tylko jako bomby (najlepiej „siąść” na dnie i wtedy wyskoczyć z łodzi (dół + skok) – bomby zwykłe będą później bardzo przydatne, szczególnie na bossa, ale jeśli nie potrafisz dojść tam bez strat to lepiej brać je jako torpedy (czyli bez wysiadania z łodzi) – będą bardzo potrzebne, bo tu w wodzie jest bardzo gorąco;

(Pokaż)


Dalsza część rundy (po zakończeniu drogi 1 i 2):
# na samym początku postrzelaj do góry w pierwszą lub drugą rampę – wypadnie medal; (Pokaż)
# po przeskoczeniu pierwszych skrzynek zaraz obok postrzelaj w ziemię pod sobą (dokładnie w to w małe pudełka) – znajdziesz gruszkę; (Pokaż)
# jak wyjedziemy windą piętro wyżej, aby zebrać OBU więźniów należy OD RAZU wyskoczyć na ten poziom na którym oni się znajdują – jest to trudne; (Pokaż)
# nieco dalej, przed drugą windą stań na skrzynkach i postrzelaj w lewo, zaraz obok dwóch kamer (ewentualnie wrzuć tam bombę) – pojawi się gniazdo za 5000; (Pokaż)
# piętro wyżej zaczyna się już robić cholernie gorąco, szczególnie przez gości z tarczami – nie warto tutaj oszczędzać bomb (jeśli umiejętnie przechodzi się poprzednią część rundy, to można ich tutaj mieć 50!!!); (Pokaż)
# dalej, jak już zdobędziecie pojazd to można nim podlatywać do góry (2 razy skok) – tak, aby znaleźć się aż na tym górnym pokładzie (na którym są więźniowie); (Pokaż)
# będąc w pojeździe, jak się robi za gorąco to pamiętaj, że zawsze można z niego wyskoczyć – jesteś wtedy przez chwilę nieśmiertelny a to uratuje pojazd i twój tyłek; warto to robić często – np. kolesie strzelają – w tym momencie wyskok z pojazdu – kule przelatują, my załatwiamy kolesi za pomocą bomb i wychodzimy z powrotem do pojazdu – grając w taki sposób powinno się udać zachować pojazd aż do samego BOSSa ; (Pokaż)

Dalej –>


DROGA 3:
W tej rundzie również nie ma niczego ukrytego – jest to za to jedna z fajniejszych rund (strasznie przypomina szóstą planszę z MS2); jest w niej do znalezienia struś. (Pokaż)
# zaraz po tym jak znajdziecie strusia jest miejsce, gdzie na górze jest dwóch POW’s i jest trochę gorąco – aby ich wziąć i przejść to bez strat najlepiej bardzo powolutku podciągać obraz i niszczyć przede wszystkim gości wychodzących z prawej (strasznie chamsko rzucają granaty); (Pokaż)
# na samym końcu, gdy wyleci już śmigłowiec zrzucający bomby warto puścić strusia do przodu (skok + strzał), bo to miejsce na strusiu jest trochę kłopotliwe; (Pokaż)

BOSS: Najtrudniejszy przeciwnik w pierwszych czterech rundach. Pokonanie go bez strat, jeśli nie posiada się pojazdu jest cholrernie trudne. Jeśli doszliśmy to z pojazdem to daje się go bez strat rozwalić, i owszem. A robi się to tak: po pierwsze, przydatne są dwie informacje: na bossa można sobie wskoczyć – a dokładnie na jego podwozie. Gdy wyciąga rakietę z brzucha to również można na niej stawać. Stawiamy więc sobie pojazd na jego podwoziu, wyskakujemy z pojazdu i rozwalamy go normalnie. Gdy zaczyna się robić gorąco (np. wypuści rakiety), to wskakujemy do pojazdu i gdy rakieta już – już ma uderzyć w pojazd robimy wyskok! Powtarzać dopóki boss nie zejdzie. Oczywiście można go nawalać będąc cały czas w pojeździe, trzeba tylko pamiętać o wyskakiwaniu z niego w odpowiednim momencie, szczególnie wtedy gdy używa lasera.

RUNDA 4:

# przy drugiej ciężarówce zeskakujący na dół snajperzy nie są groźni – nie musicie się nimi przejmować, więc najpierw niszczcie śmigłowce; (Pokaż)
# zaraz za ciężarówką znajdujemy naszego znajomego Hyakutaro pod workami z piaskiem; (Pokaż)
# na początku nie ma w niej niczego ukrytego, poza naszym starym znajomym Hyakutaro, którego znajdziemy pod workami z piaskiem za drugą ciężarówką oraz poza drogami do ukrytych podpoziomów!!! – Gdy zobaczycie w tle piramidę to zauważcie, że oprócz wejścia do budynku, z którego wybiegają żołnierze znajduje się tu pochyłe wyjście na górę. Można teraz wybierać między dwiema drogami: (Pokaż)
Droga 1 – Wejdź do budynku;
Droga 2 – Wyjdź na górę;

Droga 1:
Piwnice budynku:
# za pierwszymi trzema beczkami znajdziecie skrzynkę z korbką, znaną z poprzedniej części gry – chyba nie muszę mówić co trzeba teraz robić?? Można teraz wybierać między dwoma kolejnymi drogami: (Pokaż)
Droga 1 – Idź dalej;
Droga 3 – Wskocz do nowootwartego włazu;

Droga1:
# w tej rundzie dalej już chyba nic specjalnego;

Dalsza część rundy:
# zanim wejdziecie do kopalni w dwóch latarniach (tych po drugiej stronie mostu) są ukryte przedmioty; (Pokaż1 . 2)
# i jeszcze zaraz za nimi w dachu znajduje się gniazdo; (Pokaż)

W kopalni:
# ta droga jest trudna. Naprawdę. Arabów starajcie się zabijać z daleka, unikając miejsc gdzie zginęli czerwoni (detonują się i to jest dla nas śmiertelne) – trzeba dużo skakać – najlepiej w ogóle nie stać w miejscu (łatwo powiedzieć😉 ; (Pokaż)

# w tunelu obok dużego stoiska ze skrzynkami wystaje dziwnie wyglądający kamień wystarczy go potraktować z pistoletu a naszym oczom ukazie się żaba; (Pokaż)
# aby przeżyć ataki „samlotów” należy chronić się pod drewnianymi pomostami – spod pomostów tych można wyskakiwać (nie trzeba spod nich wychodzić tylko od razu skok!); (Pokaż)

Dalej –>
Droga 3:
# spotykane tutaj kraby są znacznie bardziej u*.*liwe – trzeba szybko je rozwalać!;
# kolejne znajdywane skrzynki z korbami „ściągają” na dół POW’s; (Pokaż)
# w kanałach, z których z góry wypadają robale tudzież POW’s są poukrywane przedmioty za kupę punktów (50,000) – strzelajcie we wszystkie! (z pierwszego akurat nie wypadnie nic oprócz POW);
# w drugim kanale jest obiecana żaba za 50,000; (Pokaż)
# w trzecim nic oprócz robaków;
# w czwartym kanale jest przedmiot, w piątym nie ma nic; (Pokaż)
# będąc w pojeździe przeciwników można niszczyć za pomocą samego „wiertła” albo rozjeżdżać – groźne są jedynie wszelkiego rodzaju pociski (jak np. bańki wypuszczane przez kraby); (Pokaż)
# jeżeli ogromne czarne robale zaczynają wypuszczać pomarańczowe bąbelki to aby je ominąć wystarczy użyć skoku (jak jesteśmy w pojeździe), albo w ogóle na chama się przez nie przewiercać; (Pokaż)
# w każdym z trzech kolejnych kanałów jest żaba; (Pokaż)
# w trzech następnych też są przedmioty; (Pokaż)
# jeżeli odpowiednio szybko pojedziecie do przodu po rozwaleniu ostatniego dużego robala (tego który wiezie na sobie jednego POW) i nie będziecie strzelać to spotkacie jeszcze sierż. Rumi Aikawę!!!; (Pokaż)
# POW, którego zgarnęliśmy z wierzchu robala daje nam laser. Broni tej nie warto zamieniać na inną(!!!), szczególnie że dalej dostaniemy jeszcze naboje oraz drugio laser (na samym końcu) – to oznacza co najmniej 400 strzałów z lasera na bossa!
# jeżeli napotykane dalej ślimaki chowają się do muszli, która zaczyna zmieniać kolor na czerwony, to trzeba się cofnąć – eksplozja jest zabójcza!; (Pokaż)

Dalej –>
Droga 2:
# będąc na górze piramidy nie zapominajcie o rozwalaniu worków z piaskiem – pod jednym z nich ukryty jest jeden POW;
# idąc dalej wkrótce napotkamy znajomą skrzynkę no i tutaj znowy dylemat:
Droga 2 – Idź dalej;
Droga 4 – Wskakuj do włazu;

Droga 2:
# aby jakoś radzić sobie z roślinkami najlepiej trzymać się cały czas lewej krawędzi ekranu (SAMEJ KRAWĘDZI) – nie wierzycie to sprawdźcie!;
# dalej już tylko skok do studni i już jesteśmy przy bossie; (Pokaż)
Dalej –>


Droga 4:
# po zeskoczeniu na dół możemy iść w prawo… albo w lewo :))))

Generalnie rzecz biorąc bardziej opłaca się iść w lewo, ponieważ jest tam o trzech POW’s więcej a ze zdobytym na nich Shotgunem znacznie łatwiej przechodzi się pomieszczenie z opadającym sufitem z kolcami.

# uważajcie na nietoperze – tym razem nie będą was przemieniać w mumię – postać ginie od razu!; (Pokaż)
# jeśli pójdziecie w prawą stronę to postrzelajcie w leżącą kamienną głowę – znajdzie się kryształ, ale i tak warto jak najszybciej opuścić to miejsce – żarcie na górze budki z mumiami jest niewarte śmierci ( jeżeli jesteś mumią to wyżej skaczesz i nie będziesz miał trudności z dostaniem żarcia ); (Pokaż1 . 2)

W dalszej części rundy:
# wyjeżdżając do góry w kamiennym szybie w wejściu, z którego wychodzą mumie po prawej stronie (gdy winda się zatrzyma) znajdziecie dwóch POW’s (oczywiście znajdziecie jak postrzelacie;) ; (Pokaż)

BOSS: Atakuje na cztery sposoby, z czego trzy są bardzo łatwe do uniknięcia, natomiast czwarty praktycznie zawsze zabija – chodzi o żółte promienie. Jest ich tak trudno uniknąć, że przeżycie w momencie gdy lecą graniczy naprawdę z cudem.

RUNDA 5:

W tej rundzie nie ma żadnych ukrytych pod poziomów, z tego co mi wiadomo jest tylko jedna droga na jej skończenie. Ta runda (podobnie jak w ogóle cały MS3) jest bardzo… nostalgiczna. Przez cały czas spotykamy tutaj postacie i pojazdy znane z poprzednich części :))
# na początku śmiało możecie wziąć sobie samolot – helikopter będzie dostępny jeszcze w niedalekiej przyszłości;
# kawałek dalej napotkamy samolot znany z pierwszej części gry oraz lecącego na nim Super Żołnierza – wystarczy się trzymać blisko niego, pod spodem – jego granaty łatwo jest omijać; (Pokaż)
# wkrótce dolecimy do pierwszego z bossów w tej rundzie – jest to znany nam już z pierwszej części gry generał (wtedy jako boss finałowy) – do walki z nim warto oczywiście wykorzystywać działo (dające nieśmiertelność przy wyskoku); (Pokaż)

Dalsza część rundy (lecąc w kosmosie)
# gdy pojawią się tie-fighhtery obcych to trzeba je rozwalać tak jak śmigłowce (tzn. strzelamy tylko w pierwszego z nich – wtedy, pod warunkiem że pierwszy jest czerwony – giną wszystkie); (Pokaż)
# dalej napotkamy jeszcze mniejszego bossa końcowego z MS2/MSX, a po nim nawet Mothership – który tym razem „zejdzie” bardzo szybko (wlatujemy do środka! :))); (Pokaż1 . 2)

Dalsza część rundy w kosmosie:
# jeśli nadlecą statki obcych podobne do „oka” i pierwszy z nich będzie się odróżniał kolorem to wiecie co robić (tylko nie łapcie zielonych „jabłek”!); (Pokaż)

W statku obcych:
# na samiutkim początku mamy na górze ukrytego jednego POW; (Pokaż)
# zaraz obok w jednym miejscu będzie jeszcze dwóch POW’s na górze (jednym z nich jest Hyakutaro); (Pokaż)
# po spotkaniu dwóch robotów w górze mamy kolejnego POW (Hyakutaro jest bardzo użyteczny przy ich szukaniu); (Pokaż)
# kawałek dalej, gdy znowu roboty puszczające zielone obręcze wyjdą z dwóch stron na raz, na górze będziemy mieć jednego POW; (Pokaż)
# blisko drzwi podobnych do głowy „obcego” w górze będzie jeszcze jeden POW;
# a nad drzwiami jak postrzelamy w jedno miejsce (najlepiej jak zrobi to Hyakutaro) wypadnie nam Prezydent!!; (Pokaż)

Dalsza część rundy:
Niestety, Hyakutaro już nie ma :((( ;
# zaraz po uwolnieniu Generała w górze będziemy mieć jednego POW; (Pokaż)

Dalej:
# na samym początku, w czymś okrągłym wystającym ze ściany na górze znajdziemy jednego POW; (Pokaż)
# w kolejnym „czymś” na ścianie POW nie będzie, a w następnych dwóch identycznych miejscach będzie po jednym POW;
# teraz przez dłuższy czas nie będzie ani jednego, więc nie marnujcie strzałów (szczególnie z Mobile Satelite); (Pokaż)
# gdy zacznie zmieniać się sceneria, w ostatnim okrągłym na górze będzie jeden POW;
# po zmianie scenerii jeszcze jednego POW znajdziemy w górze, przed samymi drzwiami ze strzałką; (Pokaż)

Boss: Nawet nie będę się rozpisywał o sposobach na jego przejście, bo po prostu nie da się tego zrobić bez strat (aczkolwiek sposoby istnieją). Na szczęście boss ma mało energii. (Pokaż)

Dalej:
# po znalezieniu czołgu, przy rozwalaniu wielkiego pająkowatego robota powinno się często używać wyskoku z czołgu😉 ;
# dalej przyjdzie nam pomóc nawet spotkany wcześniej Super Żołnierza, który tym razem nam pomoże!;
# po dojściu do miejsca, gdzie przetrzymywana jest porwana wcześniej nasza postać, warto zejść sobie na dół i rozwalać tam „klony” z noża i nazbierać sobie naboi do Heavy Machineguna (aż do 999), i dopiero wtedy rozwalać to urządzenie;

Dalej:
# w następnej scenerii, podobnej do jednej z poprzednich tylko czerwonej, przed „spawami” zombich chowamy się kucając pomiędzy pochyłymi …. no nie wiem jak to nazwać😉 ; (Pokaż)

# dalej zdobędziemy jeszcze dwa pojazdy, a w końcu dojdziemy do postaci którą uwolniliśmy. Spadając w dół dopadnie nas jeszcze jeden boss, który tym razem ma cholernie dużo energi… Uff, wreszcie koniec!😉 (Pokaż)

Na tej części zakończę tą sagę MS. W te części najlepiej i najfajniej mi się grało. Czysta przyjemność. Słowem końca wyszły jeszcze:
➡ Metal Slug 4
➡ Metal Slug 5
➡ Metal Slug 6 [widziałem na filmach, że nawet dobry, prawie jak trójka]
➡ Metal Slug 3D [totalna kpina i kicha]
➡ Metal Slug Anthology
➡ Metal Slug 1st Mission oraz 2nd Mission
➡ Metal Slug Advance
Nie liczę wielu części wydanych na tel. komórkowe oraz projekcie Metal Slug Online. Może za jakiś czas napiszę własną kontynuację MS…

Jedna odpowiedź to “Gaming Ring volume #17 – Metal Slug”

  1. You can certainly see your skills in the work you write.

    The arena hopes for even more passionate writers such as you
    who are not afraid to mention how they believe. Always go after your heart.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: