World Hydepark

O wszystkim i o niczym… Wolna Amerykanka

Grand Theft Auto a pościgi

Posted by mrcollector w dniu Luty 22, 2007

https://i2.wp.com/www.universalmusic.es/mailing/gta/logo.gif
Logo z GTA:SA, nie chciałem dawać innego obrazka.

Seria GTA jest jedną z najbardziej znanych serii w których wcielamy się w różnych gangsterów itp. którzy wykonują różne misje, zdobywają tereny, są bohaterami historii wymyślonych przez panów z R*. Nierzadko też musimy uciekać przed policją ale niestety dla mnie te pościgi nie są zbyt emocjonujące i jakieś ciekawe. Oto kilka moich pomysłów jak urozmaicić pościg. W oryginale goniło nas na początku kilku policjantów w radiowozach, potem coraz więcej, później SWAT, FBI, helikopter a na koniec wojsko i czołgi. Wytrawny i hardcorowy gracz z prawą uniknie pościgu, zbierze briby i zaczyna przygodę od początku. W moim pomyśle zamiast 6 gwiazdek mamy poziom HEAT (tak myślę max. do 99lvl. może jakiś bonus jak ktoś dotrwa do 100😛 ) Zaczynamy rozróbę…
Po kilku grubszych strzelaninach, jakiś wybuchach, śmierci policjantów do akcji wkraczają pierwsze jednostki zmotoryzowane czyli radiowozy. Na samym początku gonią nas tylko dwa samochody, ale regularnie wraz z wzrostem % HEAT (100% – przeskok do następnego „poziomu”) przybywa samych pojazdów jak i umiejętności zwykłych policjantów. Tak do 20lvl myślę przybywa radiowozów tak, że może nas gonić nawet, no powiedzmy od 100 do 250 pojazdów. Uważam że konsole next-gen i postęp technologii komponentów do PC będą miały wystarczająca moc aby udźwignąć tyle modeli i to przy dobrych detalach i dość dużym świecie. I w ilości tych pojazdów nie chodzi mi tylko o te, które bezpośrednio nas gonią, ale te które tworzą coraz to bardziej trudne do pokonania blokady, kolczatki i różne pułapki (taranowanie z bloku, manewr PIT itp.) a potem jeśli są całe włączają się do pościgu. Przystosowywują się do stylu jazdy gracza, a także trasy i możliwości ucieczki np. kiedy wjedzie w ślepą uliczkę albo będzie starał się zmylić pościg. Same pojazdy nie są zbyt wytrzymałe, ale potrafią zajść za skórę. A uzbrojenie policjantów też się zmienia. Najpierw zwykłe pistolety, potem może jakieś ulepszone wersje przykładowo z celownikiem laserowym, potem zupełnie inne rodzaje np. Desert Eagle. Kiedy takie zwykłe pukawki nie wystarczą wprowadzone są nadzwyczajne środki bezpieczeństwa. Mają dostęp do lekkich taktycznych pistoletów maszynowych (SMG, Uzi) a także wielu rodzajów shotgunów, dubeltówek oraz niektórych karabinów maszynowych (tylko kilka jednostek ma dostęp). Do dyspozycji oddany im także zostanie helikopter policyjny, który na początku tylko obserwuje trasę ucieczki, ale potem coraz bardziej przeszkadza podejrzanemu. Rozpoczyna ostrzał pojazdu gracza, a także jego samego. Potem próbuje powstrzymać pojazd gracza lądując prawie, że na drodze, albo na koniec wirnikiem rozjebać auto na kawałki. To tyle jakimi środkami dysponuje policja…
➡ Kiedy to zawodzi po pokaźnej rozpierdusze pojawiają się jednostki SWAT. Pomagają w pościgu, blokadach. Jest ich zdecydowanie mniej niż zwykłych radiowozów, ale są bardziej wytrzymałe. Sami oficerzy tej jednostki są wyposażeni w kamizelki kuloodporne oraz hełmy, które również trochę chronią przed kulami. Od początku goni nas tylko około pięć, sześć ciężarówek które starają się zepchnąć pojazd gracza z drogi, ale kiedy to się nie udaje niektórzy oficerzy tej jednostki otwierają drzwi tyle i rozpoczynają ostrzał. Rzucają się też na dach naszego pojazdu, głównie kulami starają się trafić w opony ale po dłuższym czasie walą gdzie popadnie starając się zaliczyć efektownego head’a na biednym gangsterze. W aktach desperacji kiedy ich pojazd ma wybuchnąć wyskakują z niego a maszyna najczęściej skierowana jest na nas. Przyrost pojazdów trwa tak do około 75-90 ciężarówek. Pojawiają się też [lecz w małej ilości] SWAT-owcy na motocyklach w dwójkę i dokonują abordażu pojazdu albo po prosu prują seriami z MP5. Samo uzbrojenie tych gości to liczne, różnego rodzaju pistolety maszynowe, lekkie karabiny, różne SMG oraz w limitowanej ilości karabiny maszynowe. Mają też niezły arsenał wszelkiej maści granatów. Kiedy i to nie pomaga do akcji wkracza…
FBI lub CIA czyli panowie w czarnych garniturkach i z pełnym tajniackim charakterem. To już prawdziwa elita wyszkolonych gości z pokaźnym arsenałem dobrej, wysokiej jakości broni maszynowej, wybuchowej oraz snajperskiej. Rozstawiają gości na dachach, ścigają gracza w mocnych, czarnych SUV-ach i potrafią też z niego ostrzeliwać nasz pojazd z dosyć dużą skutecznością. Część pojazdów policyjnych zostaje wycofana z akcji a wkracza od razu ze 30 wozów z twardą blachą i szybkim silnikiem. Wkraczają do akcji kiedy dobijemy do 50lvl oraz kiedy mamy ksywkę Rozpruwacza lub Terrorysty i zrobiliśmy pokaźny burdel w mieście. Skutki naszej działalności są cholernie widoczne. Służby porządkowe nie nadążają z zabieraniem ciał do kostnic. FBI podchodzi do gracza z przodu czyli atakuje frontalnie, ale CIA które też wchodzi do akcji w takim samym momencie jak ci pierwsi ale na początku tego nie zauważamy. Poruszają się w normalnie tak jak inne pojazdy cywilne, w nieoznakowanych ciężarówkach, jeepach i innych samochodach cywilnych. Lecz kiedy nadaje się okazja wyskakują znienacka i taranują pojazd gracza z boku. Używają tylko broni maszynowej, w znacznej części karabinów ale walą też granatnikami oraz bronią powodującą szybką śmierć [ale nie rakietnice]. Potrafią też wyjść nagle z pojazdu i wyjąć broń spod kontuaru i wypruć następnie cały magazynek. Takie jaja też robią gdy gracz ucieka na piechotę… Maksymalnie goni nas tak ze 45 SUV-ów FBI i nieznana ilość agentów CIA [nie wiadomo kiedy uderzą i gdzie].
➡ Na koniec wojsko. Wujek Sam naprawdę się wkurwił i zamierza nas rozpierdolić na wszelkie możliwe sposoby. Najazd armii USA zaczyna się od 90lvl i trwa do 99. Z tymi gośćmi zero żartów. Są wszędzie. Przeszukują całe połacie terenu. Z akcji wycofuje się cała policja i większość SWAT. Zostają jeszcze tajne służby. A wojsko… Wchodzi gdy w mieście panuje już istny armageddon, dzień zagłady, apokalipsa według twojego wydania. Trupy walają się wszędzie, płoną wieżowce, domy, prawie wszystko. Wraki pojazdów i zniszczenia to widok naturalny. Cywile próbują chować się gdzie popadnie. W mieście zostaje wprowadzony stan wojenny. Zamknięte ulice. Wszędzie czołgi, wojskowe ciężarówki, helikoptery bojowe i transportowe, zawodowe wojsko, duże blokady oraz w pełni rozbudowany arsenał broni. Do akcji wchodzą rakietnice szeroko używane. Wpadają też komandosi a z nimi nie ma absolutnie żartów. Nie łapią i aresztują tylko zabijają na miejscu, jedyny cel to eksterminacja. Potrafią nas gonić w helikopterze transportowym i ostrzeliwać nas [nie chodzi o broń maszynową znaną z wcześniejszych część GTA]. Kiedy rozruba jest na całego dochodzimy do 100lvl a potem…To już masakra na całego…Pwn totalny.

Jedna odpowiedź to “Grand Theft Auto a pościgi”

  1. Great post! We will be linking to this particularly great post
    on our site. Keep up the good writing.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: