World Hydepark

O wszystkim i o niczym… Wolna Amerykanka

Gaming Ring volume #6

Posted by mrcollector w dniu Grudzień 10, 2006

W tym woluminie oprócz oczywiście typowego gadania o graniu będzie też o wymyślonej grze na superpotężnej maszynie, grafika Source połączone z CryEngine 2 w pełni wyeksploatowany, obowiązkowy rag-doll wraz z fizyką Havok 3 i te inne bajery, skupię się na trybie multi… cóż, pomarzyć zawsze można… A teraz do sedna sprawy. Jak zwykle spędziłem kolejną sesję z OFP (rety! ta gra nigdy mi się nie znudzi :p ) i udało mi się przejść dwie misje, co prawda nie za ciężkie ale łatwo nie było. Pierwsza nosi tytuł Wolf Pack i dowodzimy w niej elitarnym oddziałem ACR (w armii czeskiej). Na wyspie Nogova, wieczór, blisko wioski Dolina, nasze zadanie – zniszczyć skład amunicji a następnie pomóc w zdobyciu wioski. Na początku oczywiście gleba, wstrzymanie ognia i podejście do domku gdzie jest skład. Szybki rekonesans terenu, mnóstwo wrogich partyzantów, część ma karabiny maszynowe a inni granatniki. Kiedy już wszystkie cele były widoczne i namierzone rozkazałem aby otworzyc ogień. Dosłownie w minutę na wroga spadł grad kul oraz granatów, wszyscy gryźli piach zanim zorientowali się co ich trafiło. Hałasy walki ściągnęły gazik z MG ale nie stanowił większego problemu dla mojego żołnierza z bronią AT. Potem tylko podłożyłem ładunek wybuchowy, dowaliłem granatami i skład amunicji rozpieprzył się w drobny mak. Kilka komunikatów radiowych (mówionych) wyjaśniło co trzeba zrobić dalej. Poczekałem aż do akcji wkroczyły dwa Hind’y oraz trzy (lub cztery – nie pamiętam dokładnie) czołgi i z lekka przerzedziły oddziały wroga, czyli pozbawiły go najgroźniejszych elementów jak transportery opancerzone. Wystarczyło, gdy opadnie kurz, powoli i ostrożnie wejść do miasta i dobić resztki oddziałów partyzantów. Straciłem chyba tylko dwóch albo jednego człowieka. Druga zwała się Morning Fist i braliśmy w niej udział jako strzelec czeskiego BMP. Akcja misji działa się na Nogovie, w okolicach Okrouhlo (taka mała wieś). Zadanie było proste – powstrzymać atak rosyjski złożony z jednego czołgu oraz (jak naliczyłem) chyba ze 60-80 żołnierzy. Oprócz mnie linii broniło coś około 10 żołnierzy CSLA oraz jeden HMG. Na początku było dosyć łatwo, regularny ostrzał z karabinu maszynowego oraz od czasu do czasu rakieta na większe zgrupowania. Taka zwykła młócka… Najgorzej było pod koniec gdy już nasz BMP ledwo dychał, oberwał kilka razy granatami a tu ciągle napierała piechota. Szczęściem czołg PT-76 Naval który stanowił najpoważniejsze zagrożenie został szybko wyeliminowany. Misja przyjemna, krótka i prawie łatwa… A teraz tytuł gry która być może kiedyś powstanie albo ja ją stworzę:

OUR WORLD: THE UNIVERSAL FIGHT

Ma cechy jakie są w.w. O co chodzi? To po prostu gra pokazująca nasz świat szczegółowo ale też pozwalająca na wcielenie się w każdą rolę i rozegranie każdego scenariusza, takie połącznie różnych gier np. Call of Duty i Resident Evil. Tzw. najlepsze cechy… W tym module core wcielamy się w rolę żołnierza w najróżniejszych konflikatch na świecie, prawidziwych jak i wymyślonych; różnych kryzysowych sytuacjach. Mnóstwo map itp ale co najważniejsze to tryby rozgrywki a tych mam całkiem sporo:
Deatchmatch – tryb całkowcie znany, chodzi oto aby zabić jak najwięcej graczy i samemu unikać śmierci. Po pewnym czasie gracz z największą ilością fragów wygrywa. Jednakże istnieje kilka sposobów aby urozmaicić rozgrykę. Pierwszy i właściwie najlepszy z nich to same mapy i filozofia rozgrywki. Przykładowo akcja dzieje się na samolocie wojskowym na wysokości 6000 metrów nad ziemią. Podczas strzelaniny może dojść do uszkodzenia kadłuba, poszycia statku albo silników (środowisko jest całkowicie zniszczalne). Wtedy gracze aby przetrwać muszą dostać się do luku bagażowego (lub innej części samolotu) aby zdobyć spadochrony. I jakimś sposobem wyskakują ze spadającej maszyny. Teraz ci co przetrwali wzajemnie do siebie strzelają aż do zabicia ostatniego (samo strzelanie łatwe nie jest, prawie tak jak w realnym życiu). To będzie tzw. deatchmatch eliminacyjny. Innym sposobem aby rozgrywka była ciekawsza to zabijanie się ale na broń białą, pięście, miecze, noże itp. Są porozrzucane po całej mapie. Ostatnim pomysłem to danie różnorakich przeszkadzajek np. wrogie NPC, zombie, pułapki.
Team Deatchmatch – również wszyscy wyjadacze FPS powinni znać ten tryb. To samo co wyżej tyle że w drużynach. Działamy zespołowo. W tym trybie mapy są większe dla dużej ilości graczy (przewiduję coś 100-200 osób), żadko otwarty teren, prędzej jakiś biurowiec, ogromny podziemny parking albo opera w Sydney. Tutaj aby rozgrywka się nie nudziła będzie można na niektórych mapach używać pojazdów a nawet helikopterów (ale rzadko). Dostępne też będą specjalne opcje aby utrudnić życie przeciwnej drużynie. Po pierwsze podkładanie bomb, różnych materiałów wybuchowych aby spowodować wielkie zniszczenia lub zagrodzić strategiczną drogę. Po drugie przy użyciu najróżniejszych przedmiotów robić pułapki np. założyć blokadę na drzwi a kiedy ktoś będzie próbował je wyważyć da to sygnał drużynie ogniowej która poczęstuje delikwenta potężną dawką ołowiu. Po trzecie zniszczenie centrum komunikacji a tym samym przerwanie łączności. A teraz o klasach – zasadniczo tych nie będzie. Każdy gracz z arsenału broni, kostiumów, ubrań, pancerzy itp. wybierze sobie sam jaką klasą chce być. Owszem będą gotowe projekty jak snajper czy medyk. Aha… i za te akcje nie ma dodatkowych punktów, ale bardzo ogólnie pomagają…
Capture the Flag – i jeszcze jeden doskonale znany tryb. Gracze muszą przenieść z bazy/obozu przeciwnej drużyny flagę jednocześnie uważając aby nie stracić własnej. Tutaj tylko grę mogą urozmaicić sami gracze tworząc różne sposoby na przeniesienie flagi np. szaleńcza jazda samochodem z bazy wroga do swojej pod ostrzałem poscigu lub w czasach IIWŚ użycie samolotu z neutralnego lotniska (takie specjalne miejsce gdzie nie ma nikogo na początku). Naprawdę, sposobów jest co niemiara. A pomysły na mapy? Proszę bardzo😀 – Alaska, Bagdad w ogniu walki lub Warszawa (po obu stronach Wisły) a także Iwo Jima.
King of the Hill – nie zawsze występuje w grach. Chodzi oto aby samemu lub drużyną zdobyć a następnie utrzymać do końca rundy strategiczne miejsce/wzgórze/hale/bazę. Będzie to o tyle trudne że samo miejsce nie ma dodatkowego wyposażenia czyli np. ciężkich karabinów maszynowych lub dodatkowych magazynów broni. Ale można się pocieszyć że taką samą sytuację będzie miał wróg jeśli uda mu się nas wykopać ze strategicznego punktu. Mapy to głównie otwarte przestrzenie lub z małą ilością dużych oraz rozległych budynków.
Special Forces Cooperation – całkowicie nowy tryb. Wszyscy gracze (w tych misjach dosyć mała ilość) są po jednej stronie czyli elitarnej formacji komandosów np. Navy SEALs. Żaden wybujały arsenał, tylko te bronie jakie mają komandosi w realu. Gracze muszą ze sobią współpracować aby wykonać jakiś trudny cel misji. Przeciw nim staje rozbudowane AI, które potrafi zaleść za skórę. Zazwyczaj w tym trybie komputer ma miażdżącą przewagę liczebną oraz ogniową. Dlatego należy poruszać się po cichu i to będzie esencja tego trybu. Skupienie i determinacja… W niektórch misjach będzie można używać pojazdów.
The Rescue – w tym trybie gracze stają po dwóch przeciwnych stronach konfliktu. Z czego jedna jest podzielona na pół (lub inaczej). Chodzi oto że np. w dżungli rozbija się helikopter lub samolot a częśc załogi przeżywa (w nią wcielają się gracze), natomiast drużyna przeciwna z bazy/obozu wyrusza aby pojmać lub zabić załogę. Natomiast do tych co przeżyli wyrusza drużyna ratunkowa. Kto będzie pierwszy? Oczywiście, załoga może przeżyć sama ale nie ma respwnu dla nich. A wsparcie naprawdę będzie potrzebne. Team #1 wygrywa jeśli chociaż jeden z ocalałych przeżyje i opuści teren wroga, a team #2 jeśli w.w ocalałych po prostu zabije.

To na dzisiaj wszystkie tryby. Na więcej nie mam pomysłu. Może później jeszcze coś mi wpadnie (szalonego😛 ) do głowy. So all gaming fans, goodnight…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: